duminică, 10 noiembrie 2013

Marius Silvesan in interviu cu Catalin Dupu ( 1 )

Catalin Dupu: De cand netul s-a intins si peste crestele Carpatilor am primit prin e-mail mai multe intrebari legate de activitatile efectuate. Dupa ce am raspuns la ele, am avut surpriza sa le primesc si de la altii. Pentru a simplifica lucrurile, dupa ani si ani, Marius Silvesan a fost gata sa stranga sub un titlu, intrebarile si raspunsurile, de subliniat, mult mai putine decat cele gasite in casuta postala electronica.

Marisu Silvesan: Mesajele sunt făcute pentru a fi transmise, pentru a fi vizualizate, ele au o forță deosebită. Prin intermediul cuvintelor ele transmit sfaturi, gânduri de care oamenii sunt interesați. Dumneavoastră sunteți un om de cultură, dar și un predicator și fiindcă trăim în era informației digitale tot mai mulți oameni sunt interesați să găsească în mediul on-line predicile dumneavoastră. Negăsindu-le v-au adresat următoarea întrebare: De ce nu găsim pe internet predicile?

CD: Pe net sunt doar cateva iar cine mi-a spus ca vrea sa le posteze, l-am rugat sa stea linistit. Romanii au inca foarte multe prejudecati. Daca te aud ca vorbesti prea mult despre credinta, isi fac o parere care nu are nimic de-a face cu realitatea. Eu si colaboratorii ii invitam pe oameni la inchinare in biserica. Acolo sa ne rugam, sa cantam, sa invatam din Sfantul Cuvant al Bunului Dumnezeu. Ce e de biserica e pentru biserica. Din 1999 colaborez cu multe institutii culturale, educative, administrative si unii nici nu vor sa auda de cele bisericesti, dar doresc sa colaboreze. Dupa ce lucrezi cu omul iti dai seama cine e si ce vrea de la viata. De multe ori Mantuitorul Isus Hristos intai le-a dat oamenilor paine, i-a vindecat si apoi le-a vorbit. La noi se vorbește foarte mult și se face mai puțin! Din pacate! Celor interesați de mesajele susține public cu prilejul diferitelor evenimente la care particip le pot trimite filmarile prin e-mail. La evenimente, nici chiar cu transmisiile in direct nu prea sunt de acord. Am primit invitatii sa preia altii conferintele, in direct pe net, insa de multe ori am refuzat. Stiu ca se spune: “poate cineva va auzi chiar atunci Cuvantul”, dar mai stiu ca internetul e plin de predici, apo trebuie sa ne învățam a conștientiza că lumea aceasta într-o zi va merge și fără noi! Multumesc lui Dumneyeu ca pana acum, fata in fata, am putut vorbi la peste 187000 de oameni, in 124 de localitati din 7 tari.

M.S: Mulți au vizionat filmele, documentarele făcute de dumneavoastră, s-au implicat emoțional alături de personajele create, sau chiar jucate în aceste producții și s-au întrebat care este scopul filmelor pe care le-ati realizat? Există ceva anume care vă îndreaptă gândurile către acest domeniu? De unde vă inspirați? Mai urmează ceva, vă mai implicați în acest domeniu sau v-ați oprit din a mai realiza filme?

CD: Da, dupa 5 filme TV de lung metraj m-am oprit. Banii si cine sa joace au fost “problema”. Am avut doar cativa actori cu care sa lucrez. Tot din cauza banilor. Si degeaba ai un scenariu bun daca nu ai bani de productie si actori profesionisti. Am colaborat cu cativa dar altii au cerut sume foarte mari. Dar am bucuria ca aceste 5 filme, s-a facut o statistica de catre Asociatia Alege Viata – care le-a produs, au fost vazute, fara cele piratate, la peste 300.000 de oameni, pana in 2012. Nu mai vorbesc de scurt-metraje sau date la TV. Si subliniez sunt filme TV. Nu am alte pretentii. Insa cred ca e mult mai profi si necesar acum sa public povestirile care ar putea deveni filme. Si ma bucur ca sa se citesc. Scopul filmelor pe care le-am facut a fost acela de a arata o alta perspectiva asupra vietii. Una pozitiva, a doua sansa, salvarea prin credinta in Dumnezeu. De ce asa? Pentru ca nu este alta. Am fost foarte bucuros cand am primit si o nominalizare in 2007 la un festival international de film. Si n-a fost bunica in juriu.

Niciun comentariu: