miercuri, 6 iunie 2012

CANON DE POCAINTA CATRE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS

dupa cum apare pe www.resurse-ortodoxe.ro Cantarea 1 Acum ma apropii eu, pacatosul si impovaratul, catre Tine, Stapanul si Dumnezeul meu si nu indraznesc sa ma uit la cer; numai ma uit si graiesc: Da-mi, Doamne, mai inainte ca sa-mi plang faptele mele cu amar. Miluieste-ma, Dumnezeule, miluieste-ma. O, amar mie, pacatosul, ca sunt ticalos, mai mult decat toti oamenii; pocainta nu este in mine. Ci-mi da mie, Doamne, lacrimi, ca sa plang faptele mele cu amar. Slava? Omule nebun si ticalos, pentru ce-ti pierzi vremea in lene? Gandeste-te la viata ta si te intoarce catre Dumnezeu, ca sa plangi faptele tale cu amar. Si acum? Maica lui Dumnezeu Preacurata, cauta spre mine pacatosul si ma izbaveste de lantul vrajmasului, indreptandu-ma pe calea pocaintei, ca sa plang faptele mele cu amar. Cantarea 3-a Cand se vor pune scaunele la judecata cea infricosatoare, atunci faptele tuturor oamenilor se vor vadi; amar va fi atunci pacatosilor caci se vor trimite la munca. Deci, aceea stiind, suflete al meu, pocaieste-te de faptele tale cele rele. Miluieste-ma, Dumnezeule, miluieste-ma. Dreptii se vor bucura iar pacatosii vor plange; ci atunci nimeni nu va putea ajuta noua, ca faptele noastre ne vor osandi spre noi. Drept aceea nu intarzia, ci, mai inainte de sfarsit, pocaieste-te de faptele tale cele rele. Si textul continua pe www.resurse-ortodoxe.ro Intrebare: De ce anumiti preoti ortodocsi fug de acest cuvant pocainta? Nu este el oare din Biblie?

Niciun comentariu: