vineri, 30 decembrie 2011

DUMNEZEU ALEGE. EU CE DORESC?



De Anul Nou.

Text 1 Samuel 16

Implicarea lui Dumnezeu în viitorul poporului Israel este incontestabilă.
Înainte de orice, stă Dumnezeu, există El. La fel doreste El cu viata noastra.
În Suveranitatea Sa, Domnul alege cine va fi împărat peste Israel.
Domnul i-a zis lui Samuel: „Când vei înceta să plângi pe Saul, pentru că l-am lepădat, ca să nu mai domnească peste Israel? Umple-ţi... cornul cu untdelemn, şi du-te; te voi trimite la Isai, Betleemitul, căci pe unul din fiii lui Mi l-am ales...... ca împărat.” 1 Samuel 16:1
El comunică aceasta proorocului Samuel, oferindu-i şi misiunea de a „însemna” cu untdelemn pe cel ce va fi conducător. Să citim 1 Samuel 16:2-7
Putea Domnul să nu se folosească de Samuel în realizarea acestei alegeri? Desigur, dar mai întâi, aici, observăm conlucrarea dintre Dumnezeu şi credincios, deschisă de El. Apoi, ne este prezentată importanţa relaţiilor între copiii lui Dumnezeu, fie că sunt cu slujiri mai mari sau încă nedescoperite.
Relaţiile trebuie să existe şi mai ales să funcţioneze. Cine era Samuel şi cine erau cei în casa cărora s-a dus? Dar nu a contat. Am văzut că poporul se temea de Samuel, era cu vază, şi cu toate acestea, el comunică la rândul său, cu cei, la care Domnul, îl trimite.
Nici proorocul nu ştie cine va urma la tron, ba i-a fost chiar frică să nu fie descoperit în acţiunea sa, de către Saul.
Domnul are grijă de toate... Să nu uităm, acest lucru. Domnul are grijă de toate detaliile, de la alegerea noului împărat şi până la temerile proorocului.
Aduc eu Domnului, necazurile mele? De ce nu?
Dumnezeu doreşte să aleagă şi pentru mine tot ce e mai bun. Îl las?
Inţelegem că Dumnezeu caută ca viitorul împărat să Îl iubească din toată... complexitatea inimii sale. Şi exact acelaşi lucru îl doreşte şi cu privire la noi.
Dar oare ce găseşte Domnul când se uită la inima mea? Bunule Tată, Te rog să o modelezi după Voia Ta... Dacă nu Te-am primit în inimă şi niciodată nu am avut o zi, în care m-am rugat să devin copilul Tău şi să primesc în dar viaţa veşnică, Te rog să mă ajuţi. (Vezi un model de rugăciune la final de carte.)
Mă raportez eu la Dragostea Sa raţional, sentimental şi spiritual? Dacă da, atunci inima mea este după Voia Sa, într-un proces continuu de curăţire şi dreptate.
Când inima este bolnavă, relaţia devine problematică, dar când aceasta este plină de viaţă, înseamnă că Domnul locuieşte în ea...!
Numele David înseamnă preaiubit.
Dorim sa ne lasam ghidati zi de zi de Domnul?
Anul 2012 va fi mai implinit si spiritual daca suntem gata sa privim mai putin la tot felul de „glasuri” si mai mult la Unicul Dumnezeu.

Catalin Dupu

Niciun comentariu: